פעילות גיבוש חווייתית
לפני שאתם מזמינים יום גיבוש לעובדים בחברה, חשוב שתבינו בדיוק למה הכוונה בגיבוש ואיך בדיוק מושג הגיבוש הזה במסגרת הפעילות אותה אתם עומדים לממן. למרבה הצער, לא כל שירות הפקה המוצע היום תחת הכותרת גיבוש, אכן עומד במטרתו ולרוב הוא מסתכם ביום כיף, שאמנם מעניק לעובדים חוויה מאוד חיובית ומהנה, אך לא משיג את מטרת הגיבוש שלו. בשורות הבאות נספר לכם על הנושא של פעילות גיבוש, איך היא צריכה להיות מתוכננת והיא היא צריכה לצאת אל הפועל במטרה להשיג את מטרתה. כמו כן, נסביר לכם מדוע נחשבת פעילות זו לכל כך חשובה בעיני חברות וארגונים רבים בכל רחבי העולם.
למידע נוסף לחצו כאןפעילויות גיבוש – למה הן נועדו?
ובכן, ברחבי העולם בוצע עד כה אלפי מחקרים בנושא של פריון ותפוקה במקום העבודה. אלו הם שני פרמטרים שמשפיעים באופן ישיר על הצלחת העסק ועל השורה התחתונה שלו ומן הצד השני, תלויים בשורה של גורמים כמו סביבת עבודה, שכר, תנאי עבודה, אוכלוסייה, גאוגרפיה, תפיסות אישיות וקשרים חברתיים. מרבית החברות והארגונים משקיעים משאבים רבים בבניית סביבת העבודה האולטימטיבית עבור העובדים, בהצעת רמת שכר תחרותית ואטרקטיבית, בגיוס קפדני ומדויק ומתן תנאי עבודה כמה שיותר טובים ונוחים לעובדים. סביב הנושא של קשרים חברתיים וקשרים בינאישיים בין העובדים, לעומת זאת, מוצאים ארגונים רבים אתגר לא פשוט, שגם עם השקעה בו, לא מצליחים תמיד להגיע להישגים הנדרשים. ובכן, פעילות לגיבוש העובדים, כשמה כן היא, נועדה לחזק את הקשרים הבינאישיים (לא המקצועיים ולא התעסוקתיים) בין העובדים ועל כך נרחיב כעת.
מדדים למדידת פעילות גיבוש
בניגוד לתפיסה הרווחת, גם בקרב ארגונים גדולים דרך אגב, פעילויות גיבוש הן לא פעילויות שאותן מבצעים במודל של שלח לחמך על פני המים. לפני הפקה של פעילות גיבוש חוויתית לצוות, למחלקה או לארגון כולו, חשוב מאוד לבצע תכנון נכון של הפעילות, להתאים אותה לארגון הספציפי ולכלול בה אלמנטים מעודדי גיבוש. אלמנטים אלה צריכים להתמקד בערכים של ערבות הדדית, קשר אינטימי, ביטוי עצמי ואישי, עזרה הדדית, תלות הדדית, עבודה משותפת וכן הלאה. יום כיף בקאנטרי יכול להיות מאוד מהנה ובלתי נשכח ובמידה רבה הוא גם מכיל בתוכו אלמנט של גיבוש, אבל כאשר אתם מממנים מהלך של פעילות גיבוש חוויתית לעובדים, אתם רוצים למקד את הפעילות סביב סוגיית הגיבוש בלבד ולשם כך נדרש תכנון נכון שאותו ניתן למדוד על פי מדדים, המודדים את הערכים אותם פירטנו לעיל.
איך נכון לבצע את הפעילות?
ובכן, הנושא של פעילות גיבוש הוא נושא מקצועי, שנשלט היום על ידי חברות הפקה עבור המגזר העסקי. המשמעות המיידית היא שאת הפעילות הזאת אתם לא רוצים לא לתכנן ולא להפיק בעצמכם, אלא בסיוע מקצועי של גורמים מומחים. המשמעות הנוספת היא שכדי להבטיח את השגת ערך הגיבוש, עליכם לבחור בחברת הפקה שמתמחה לא רק בהיבט ההפקתי של האירוע, אלא גם ובעיקר בהיבט הפדגוגי, הסוציולוגי והחווייתי שלו. במידה רבה, הבחירה שלכם בחברה שתערוך את פעילות הגיבוש המיועדת, היא זו שתכריע את האפקטיביות שלה וזאת סיבה מספיק טובה לבחור נכון.
חברת SmartBox היא אחת החברות המנוסות והמובילות בישראל בתחום הפקת אירועי גיבוש, ימי כיף, אירועי חברה, הפעלות ואפילו ייעוץ ארגוני לחברות וארגונים בכל רחבי הארץ ומכל ענפי המשק. אצלנו ב-SmartBox תוכלו למצוא צוות מקצועי של מפתחים ומדריכים, העושים שימוש בשורה של מתודולוגיות, תהליכים ושיטות שנבנו בחברה לאורך שנים ארוכות של פעילות בתחום. לקבלת מידע נוסף והזמנות, נשמח אם תצרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 1-700-707919 לקבלת מענה לכל השאלות המטרידות אתכם בנושא.